01.11.2022 10 клас Бесіда Допомога утопаючому.Рятувальні прийоми та засоби надання першої долікарняної допомоги потерпілому

 ТЕМА Допомога утопаючому. Рятувальні прийоми та засоби надання першої долікарняної допомоги потерпілому.

МЕТА Навчити учнів надавати допомогу утопаючому. Ознайомлення з прийомами та засобами надання першої долікарняної допомоги потерпілому.

Розвивати поміркованість, розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.

Виховувати в учнів обережність, вміння виходити з небезпечних ситуацій, прагнення допомогти, прийти на допомогу утопаючому.

Обладнання: ілюстративний матеріал.

Хід заняття

1) Організаційний момент.

2) Повторення вивченого матеріалу.

1. Відгадати загадки

Навкруги вода ,а з питвом біда. / море/

Стоїть корито повне води налито. / ставок /

Без ніг, а біжить; без рук, а рукава має. / річка /

Що прозоре , прохолодне, напува кого завгодно?

Вмиє дуже – дуже чисто, малюка , машину, місто. / вода /

2. Які ви знаєте водойми ?

Чи треба боятися води?

Які ви знаєте вправи для освоєння води ?

Які ви знаєте правила поведінки на воді ?

3) Актуалізація опорних знань.

1. відпочиваючи на природі, завжди необхідно бути уважними та обережними. Послухайте ось цей вірш:

Гарно ж як пташки співають, річка весело блистить.

На природу поспішають всі, хто хоче відпочить.

На повітря, до водички, в гори їдуть і в село,

і до озера, й до річки, на пісочок у тепло.

Щоб під сонцем загоряти, сил набратися й снаги,

Бо повітря і водичка красять людям гарно личка.

Тут завжди дітей багато різні ігри, щирий сміх.

Відпочинок – це вже свято для дорослих і малих.

Добре скрізь відпочивати, де б не їхав хто куди.

Треба правила лиш знати, щоб не трапилось біди.

Слухайте або читайте всі ці правила прості.

Добре їх запам’ятайте – це потрібно у житті.

Чого навчає цей вірш ?

4) Оголошення теми і мети уроку.

5) Робота над темою уроку.

1. Бесіда.

Перебуваючи біля води, кожна людина повинна перш за все потурбуватися про себе сама. Вона завжди має керуватися давніми висловами: „ Не знаючи броду, не лізь у воду” і „ Порятунок потопаючих – справа рук самих потопаючих, „ , які зберігають свій смисл і до цього часу. Більшість наших пляжів цілком відповідають слову: „ дикий”, тому що тут людина опиняється один на один з природою. Відпочинок біля води дарує радість спілкування з природою тільки тому, хто буде постійно пам’ятати, що вода – ворожа для людини стихія, Що ж робити, якщо на ваших очах тоне людина ?

Передусім, дати собі секунду на роздуми і зорієнтуватися, чи немає поблизу рятувального засобу. Ним може бути все , що збільшує плавучість людини і що ви зможете до неї докинути. Рятувальне коло можна кинути на 10-15 метрів, Можна покликати ще когось на допомогу. Кожна людина повинна вміти надавати допомогу при нещасних випадках. .Особливо важливо це вміти робити не користуючись рятувальними засобами ( човнами, катерами, тощо) У цьому випадку рятувальники повинні вміти добре плавати, володіти прийомами звільнення від захватів потопаючого , надання першої допомоги потерпілим, діяти швидко і рішуче. Якщо ви добираєтеся до потопаючого вплав, треба максимально врахувати течію річки, вітер, відстань до

берега тощо. Наближаючись намагайтесь заспокоїти і підбадьорити плавця, що вибився із сил. Якщо це вдалося і він може контролювати свої дії, плавець повинен триматися за плечі рятувальника. Якщо не контролює він свої дії – поводиться з ним треба жорстко і бесцеремонно.

Коротко техніка рятування виглядає так:

підпливши до потопаючого, треба підпірнути під нього і, використавши один із прийомів, взяти ззаду за волосся і транспортувати до берега. У тому випадку якщо потопаючому вдалося схопити вас за руку, ногу або шию, звільняйтеся і негайно пірнайте! Інстинкт самозбереження змусить потерпілого вас відпустити. Якщо ж він уже занурився у воду, намагайтесь знайти його на глибині, а потім повернути до життя. Це можна зробити ще й тоді, коли той, хто потонув, перебував у воді майже 5 хвилин.

Перед тим, як надати першу допомогу постраждалому слід його швидко і старанно оглянути. Основну увагу потрібно звернути на колір шкіри, дихання, серцеву діяльність, рефлекси очей, ширину зіниць

Допомога надається залежно від його стану.

Ознаки клінічної смерті: зіниці розширені, пульс відсутній, серце не б’ється, дихання немає, зіниці не реагують ( якщо зіниці звужені, то людина непритомна і штучного дихання робити не треба, а слід лише дати йому вдихнути нашатирного спирту і поплескати по щоках.) Надавати допомогу потрібно якнайшвидше. Доти доки є найменший шанс урятувати людину, треба проводити заходи щодо її рятування. Якщо є така можливість, необхідно негайно викликати медичну допомогу, а до її прибуття не припиняти спроб відновити дихання людини.

6) Закріплення вивченого:

- Яка людина може потопати?

- Чому перед наданням допомоги утопаючому, треба добре зосередитися?

- Як ви розумієте вислів: „ Порятунок потопаючого – справа рук самого потопаючого ?”

- Про які методи дистанційної подачі рятувальних засобів ви знаєте ?

- Які ще рятувальні прийоми ви засвоїли ?

- Яку першу лікарняну допомогу потерпілому слід надати?

7) Підсумок уроку:

- Який висновок для себе ви зробили після сьогоднішнього уроку?












































Комментарии

Отправить комментарий

Популярные сообщения из этого блога

05.03.2024 5 клас Модуль Бадмінтон

11.12.2023 6 клас Модуль Гімнастика

05.09.2023.5 клас Модуль Дитяча легка атлетика