29.09 2023 11 клас .Бесіда “Вступ.Уміння триматися на воді- запорука безпеки.Особливості купання у морі, річці, ставку.”

 




                                Правила безпеки на воді

                                                         Бесіда 1                                        

Тема. Вступ. Уміння триматися на воді – запорука безпеки. Особливості купання у морі, річці, ставку.

Мета. Ознайомити учнів з умінням триматися на воді, з особливостями купання у морі, річці,

ставку. Ознайомити з правилами та уміннями їх застосовувати. Дати уявлення про причини

утоплення людей. Навчити дітей, як можна застерегти утоплення. Виховувати обережність і повагу

до свого життя.   

Тип заняття.   Практикум з використанням групової роботи

Обладнання та матеріали  : повідомлення підготовлені учнями, сюжетні малюнки, крос-тест.

                                                  Хід заняття.

І. Вступ.

Відома здавна рідина,

Усяк її вживає.

Буває хмаркою вона,

Сніжинкою буває,

Бува як скло,

Крихка, тверда,

Звичайна, підкажіть... (Вода)

Учитель. Без води життя на Землі не можливе: вяне квітка, страждає звір, замовкає пташка. Все живе на Землі потребує води. Кожна її крапля є дорогоцінним скарбом природи. Вода напуває Землю, яка годує людину. Люди завжди розуміли значення води для себе і упродовж віків оспівували її як основу буття. Обожнювали  все: море, озеро, річку, криницю, джерело. Вода справжнє чудо природи. Вона покриває 2/3 поверхні нашої планети. Вода животворною силою наповнює незліченні річки і озера, перетворює пустелю у квітучий сад. Вона вічно мандрує. найбільше її у водоймах. А джерела, річки, озера, болота, ставки, водосховища, моря – усе це водойми.

Купання, плавання, ігри і розваги на воді – один із корисніших видів фізичних вправ. Вода загартовує організм, зміцнює нервову систему. Хто дружить з водою, той перестає хворіти на грип та ангіну.

Щоб уникнути нещастя, не забувайте правил поведінки на воді.

 ІІ. Правила поведінки на воді.

Кожна група отримує по декілька правил поведінки на воді, обговорюють їх і повідомляють іншим групам.

                                                             Для І групи.

·         Купатися слід при температурі води не нижче 180 С.

·         Плавати у воді можна не більше 20 хвилин.

·         Не можна доводити себе до переохолодження.

·         Не входити, не пірнати у воду після тривалого перебування.                                                        

                                                             Для ІІ групи.

·         Не можна пірнати в незнайомих, спеціально не обладнаних місцях.

·         Не запливати далеко.

·         Якщо вас захопило течією, не намагайтеся з нею змагатися.

                                                                Для ІІІ групи.

·         Дуже обережно слід плавати на надувних матрацах, автомобільних камерах і надувних іграшках.

·         Не допускайте грубих ігор на воді.

·         Діти повинні купатися обовязково під наглядом дорослих.

·         Забороняється наближатися до суден, човнів, катерів.

ІІІ. Крос-тест «Мандруй за цифрами»

Якщо ти й умієш плавати, це не означає, що ти готовий ходити на пляж без дорослих. Групам дається тест за допомогою якого вони обґрунтовують свої знання про правила безпечної поведінки біля води і перевіряють свої відповіді. Вказівка до виконання тесту “Мандруй за цифрами”.

Старт.

1.      Купатися можна не більше 20 хвилин (7) чи до “дрижаків” та посиніння губ (8)?

2.      Найкращою розвагою на воді є: нишком підпливти під друга і схопити його за ноги (11), жартома покликати на допомогу (9), на глибині до пояса пірнати та доставати з дна камінці та

 

                                                               

          мушлі (6)?

3.      Якщо людина добре плаває, то може запливати так далеко, як вистачить сил (16), чи слід обмежуватися акваторією, позначеною буйками (12)?

4.      Після тривалого перебування на сонці треба швидко пірнати у воду (10) чи заходити у воду поступово (14)?

5.      Безпечнішим для купання є місця з піщаним (15) чи камянистим (13) дном?

6.      Це безпечно і корисно. Так можна навчитися на тривалий час затримувати дихання (3).

7.      Час перебування у воді слід збільшувати поступово, починаючи з 3-5 хвилин. Це допоможе уникнути переохолодження (2).

8.      Тривале перебування у воді може призвести до переохолодження. У такому стані часто виникають судоми, а іноді настає зупинення дихання або непритомність (1).

9.      Не можна так жартувати, тому що в разі лиха люди не звернуть увагу на крики про допомогу (2).

10.  Це може призвести до переохолодження (4).

11.  Людина може перелякатися і захлинутися (2).

12.  Правильно. Обмежувальними буями позначають найбільш безпечні  для купання ділянки (4).

13.  Каміння під водою з часом поростає дрібними водоростями і стає слизьким. ставати на нього небезпечно (5).

14.  Молодець, так і роби. Коли заходиш у воду поступово, то поволі звикаєш до нижчої температури (5).

15.  Правильно. Там, де піщане дно, - зазвичай прозора вода, не мулко і мало водяних рослин (17).

16.  За обмежувальними буйками можуть бути вири, стрімкі течії. Навіть тим, хто добре плаває краще плавати уздовж берега, щоб у разі небезпеки можна було покликати на допомогу (3).

Фініш.

Вітаємо! Ти переміг, якщо рухався правильним маршрутом.

 

Тисячолітні спостереження свідчать, що тонуть, в основному ті, що вміють плавати і порушують правила безпеки на воді. Гинуть також і ті, що не вміють добре плавати, а купаються в необладнаних місцях, порушують правила користування човнами. Багато людей гине під час купання в морі в штормову погоду, у період паводків, повеней, льодоходу та льодоставу.

Тому, щоб вас не спіткала така небезпека треба освоїти вправи на воді. Групи отримують по три вправи для освоєння з водою. Читають їх, потім ці вправи імітують.

IV. Вправи для освоєння з водою.

1.      Ходьба по дну; ходьба по дну з різноманітними рухами руками й тулубом; біг з нахилом тулуба вперед.

2.      Стрибки з відштовхуванням обома ногами від дна; стрибки з послідовним відштовхуванням від дна правою і лівою ногами; стрибки з поворотом на 900, 1800, 3600.

3.      З вихідного положення, в якому руки підняті до гори, ноги – на ширині плечей, зробити вдих відкритим ротом, опуститися під воду й затриматися там на кілька секунд; виконати ту саму вправу, зробити під водою повний вдих через рот і ніс.

4.      Одна із найпопулярніших вправ у навчанні – “поплавець”. Глибоко вдихнути, закрити рот і очі й зануритися у воду. Підігнути одну, потім другу ногу, руками притиснути їх до тулуба. Через 10-20 секунд відняти руки, підняти голову, опустити руки й стати на дно.

5.      “Медуза”. Після глибокого вдиху опуститися під воду й нахилитися уперед. Підборіддя притиснути до грудей. Розвівши в сторони розслаблені руки й ноги, чекайте, поки тіло спливе на поверхню. Через 10-20 секунд підтягнути коліна, підняти голову, опустити ноги й стати на дно.

6.      Перекид. Стоячи у воді, зробити глибокий вдих, розвести руки в сторони, нахилити голову і. сильно відштовхнувшись від дна, вистрибнути; одночасно швидко опустити голову, зігнутися в попереку і тазостегнових суглобах. Повороту тулуба навколо поперечної осі слід допомагати підгрібаючи долонями рук спереду – назад.  

7.      Притиснути підборіддя до грудей, зробити глибокий вдих і, згинаючи тіла, повільно лягти на воду обличчям донизу. Лежати 10-15 секунд.

8.      Підняти руки догори, притиснути підборіддя до грудей, зробити глибокий вдих і, не згинаючи тіла, повільно лягти на воду обличчям донизу. Лежати 10-15 секунд.

9.      Підняти руки над головою, зробити глибокий вдих і повільно лягти на воду, не згинаючи тіла в попереку. Лежати 10-15 секунд.

10.  Ковзання. Підняти руки догори, долонями вперед так, щоб великі пальці торкалися один одного. ноги витягнуті й зімкнуті. Трохи нахилена голова – між руками. Зробивши глибокий вдих, нахилитися вперед, лягти на воду й відштовхнутися від дна. Витягнути ноги й залишитися в нерухомому положенні 10-15 секунд. Після цього підняти голову, підтягнути коліна й стати на дно.  

11.  Вдих під час купання. Стоячи у воді спиною до стійки басейну, зробити глибокий вдих, нахилити голову і тулуб і, випрямивши руки вперед, відштовхнутися від бортика басейну. Під час ковзання зробити видих через рот і ніс, швидко підняти голову й виконати енергійний вдих. Опустити голову, продовжувати ковзання.  

V. Групи отримують по два словосполучення та добирають ознаки предметів, протилежні за значенням. Складають ще декілька речень з ними.

Прозора вода - … вода;

Безпечне місце - … місце;

Стрімкі течії - … течії;

Тривале перебування - … перебування;

Нещасний випадок - … випадок;

Невідкладна допомога - … допомога.

 

VI. Підсумок.

Гра “Можна – не можна”. (Діти плескають у долоні, якщо ці дії можна виконувати.)

·         Чи можна прожити без води?

·         Чи треба дотримуватися правил поведінки на воді?

·         Якщо людина добре плаває, вона може далеко запливати?

·         Тривале перебування у воді може призвести до переохолодження?

·         Чи можна жартувати у воді?

·         Чи можна після тривалого перебування на сонці заходити у воду поступово?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

05.03.2024 5 клас Модуль Бадмінтон

11.12.2023 6 клас Модуль Гімнастика

05.09.2023.5 клас Модуль Дитяча легка атлетика